Kwaliteitsbeleid ten aanzien van patiënten/cliënten

  • Patiëntenklachtencommissie

    De Patiënten Klachten Commissie neemt schriftelijke klachten in behandeling van patiënten of diens vertegenwoordigers over gedragingen van personen werkzaam in of voor het ziekenhuis, met betrekking tot (verpleegkundige, (para-) medische) behandeling en/of bejegening.

  • Calamiteiten

    We spreken van een calamiteit als een patiënt ernstige schade heeft opgelopen of is overleden, omdat er iets niet goed is gedaan in de zorgverlening. Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Het is belangrijk om van fouten te leren. Dit om de kans op herhaling zo klein mogelijk te maken.

  • Aansprakelijkstelling

    Bravis verwacht van medewerkers dat zij incidenten melden, zodat deze onderzocht kunnen worden. De centrale VIM-commissie (CVC) bekijkt alle hoogscorende meldingen en beoordeelt of er actie nodig is. Het aantal beoordeelde meldingen was in 2019 bedraagt ruim 890 meldingen (in 2018 850 meldingen).

KLNaamloos-0965.jpg
KL-bergen-op-zoom-.jpg
KL_3dbril.jpg