I&A

In 2019 heeft I&A vanuit kostenoogpunt en beheersbaarheid van het aantal projecten de externe inhuur sterk gereduceerd en is voornamelijk op eigen menskracht gaan werken. Het aantal projecten is daarmee getemporiseerd.

Daarom is ook gestart met een nieuwe manier van prioriteren van de projecten in een nauwe samenwerking tussen de beleidsthemahouders, I&A, de ICT-commissie en het MT, waarmee een duidelijke focus is aangebracht en een behapbare projectenportefeuille is gerealiseerd. Op die manier is een aantal belangrijke resultaten bereikt. Zo hebben alle Bravis-medewerkers nu een Gezamenlijke Werkplekomgeving (GWO), waarmee we op iedere werkplek op dezelfde wijze toegang hebben tot eigen programma’s en data. Daarnaast is een nieuw opslagsysteem voor onze data in gebruik genomen, waarin bijvoorbeeld al onze medische beelden worden opgeslagen. 

Ook is het klinisch patiëntenportaal ‘Mijn Opname’ in gebruik genomen binnen het bestaande patiëntenportaal Mijn Bravis. Hierin kunnen patiënten hun dagprogramma volgen als ze zijn opgenomen in ons ziekenhuis. Een andere verbetering is dat medicijnrecepten volledig elektronisch verstuurd kunnen worden naar de apotheek. Om patiënten op afstand te kunnen monitoren, is een slimme pleister in gebruik genomen. Deze pleister zorgt ervoor dat het ziekenhuis de beschikking heeft over actuele patiëntgegevens, terwijl de patiënt thuis verblijft. Tenslotte is ook onderzoek gedaan naar hoe we ICT binnen Bravis nog beter kunnen vormgeven. Digitalisering en e-Health-toepassingen worden steeds belangrijker in de zorg. Dit plan wordt in 2020 uitgevoerd.